Magas vérnyomás 3 kockázat 3, Mi a magas vérnyomás? - Ütés

magas vérnyomás 3 kockázat 3

Ha a vérnyomás a gyógyszerszedés ellenére sem normalizálódik, akkor az orvos a gyógyszercsere mellett dönthet, de akár szükség lehet újabb és újabb gyógyszerek felírására is. Az a gyógyszer, amely az ön számára megfelelő, nem biztos, hogy segíteni fog a családtagjain, ismerősein.

magas vérnyomás 3 kockázat 3 2 magas fokú magas vérnyomás

Gyógyszerét rendszeresen kell szednie ahhoz, hogy vérnyomása tartósan normálértékű legyen. Ha a gyógyszer szedését megszakítja, vérnyomása várhatóan újra visszaáll a rossz értékre, ezért fontos, hogy ne szakítsa meg a gyógyszer rendszeres szedését.

Miért szükséges figyelni a vérnyomást?

magas vérnyomás 3 kockázat 3 a magas vérnyomás kezelésének betartása

A magas vérnyomás az egyik leggyakoribb okozója a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának. Nálunk és más fejlett országokban ezek a betegségek jelentik az elhalálozások legfőbb okát. Kimutatták, hogy a magas vérnyomásban szenvedők esetében a szívkoszorúerek megbetegedésének kockázata 3-szor, 4-szer nagyobb, míg az agyvérzés kockázata 7-szer nagyobb, mint a normális vérnyomásúak esetében.

magas vérnyomás 3 kockázat 3 a magas vérnyomásból kilábalók véleménye

Ha ez tudatosul bennünk, akkor megértjük, miért fontos ennek a betegségnek a megelőzése. A szív- és érrendszeri megbetegedések megelőzésének magas vérnyomás 3 kockázat 3 a kockázati tényezők megismerése és ezek elkerülése. Magasabb a betegség kialakulásának kockázata azok esetében, akiknek a rokonai között vannak magas vérnyomásban szenvedők, akik dohányoznak, rendszeresen alkoholt fogyasztanak, túlsúlyosak, egészségtelenül táplálkoznak, nem végeznek aktív testmozgást, és mindazok esetében, akik stressznek vannak kitéve.

Normalizáljuk a testsúlyunkat, mozogjunk rendszeresen, hagyjuk abba a dohányzást, mérsékeljük az alkoholfogyasztást és csökkentsük a sófogyasztást!

magas vérnyomás 3 kockázat 3 hogyan lehet a vért hígítani magas vérnyomás esetén

Rok Accetto, dr. Ljubljanai Klinikai Központ; prim. Mateja Bulc, dr. Ljubljanai Egészségközpont.

Csökkent szívverés jelentősen megnövekedett OPSS-sel.

További a témáról